Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-12, 23:52   #5
ToreH
Gjest

Sv: Lavkarbo - ødelegge formen?

Opprinnelig lagt inn av Snuppe09, her.

Jeg har til nå spist lavkcal og trener opptil 6 ganger i uka (dvs kanskje 8 timer til sammen) + at jeg går/sykler hver dag frem og tilbake til barnehagen med snuppa!

Har nå kommet i super form, men kiloene sitter jo på (ser at jeg har fått muskler da). Men vil det være synd for formen å hoppe over på lavkarbo?

Skal du få sixpack, markerte muskler eller alt det alle maser sånn om, så hjelper det lite med trening alene. Du må spise fornuftig og riktig ift det å bli kvitt underhudsfett.

Ja, jeg ville prøvd f.eks steinalderkost eller noe sånt, men avpasset til ditt aktivitetsnivå! Jeg trener 5-6 ganger i uka selv og er temmelig definert i muskelmassen på kroppen. Les; har lite kroppsfett og karakteriseres vel som temmelig veltrent her inne.

Jeg eter som en hingst og stapper i meg det meste, men jeg spiser lurt og er nøye på hva slags type mat jeg eter. Dvs mye, mye grønnsaker, litt ris og pasta, ikke noe særlig med brødmat, niks poteter, ikke sukker, ikke søtsaker, MYE naturlig fettrik mat.
All mat lages fra bunn av med rene råvarer som er naturlige. Kan ikke kalle det lavkarbo kanskje, ikke Lindberg, ikke Atkins eller noen andre slike dudes. Jeg spiser mitt eget kosthold som tar utgangspunkt i steinalderkost og det gir kjemperesultater.

God styrke, utholdenhet og eksplosivitet. Og jeg var svært godt trent før jeg begynte på denne steinalderetinga.
Så ikke vær redd for at du ødelegger formen din (kardio). At så mange her inne sier de blir i bedre form av lavkarbo skal du ta med en spade salt. En del her inne trente ikke akkurat supermålrettet før de begynte med lavkarbo, men fikk motivasjon og vilje, evne til å bevege liket når de så at liket mistet kilo raskt...så man sammenlikner jo kanskje ikke epler med epler alltid...
Men for deg som nå er temmelig supertrent (bør være med 6 kvalitetsøkter i uka), så vil du ikke merke så himla forskjell tenker jeg annet enn du vil merke at kroppen ikke nødvendigvis trenger så mye påfyll underveis på lengre økter (over 2 timer)

Svar med sitat