Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-12, 03:24   #11
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Rødt kjøtt er helsefarlig...

Opprinnelig lagt inn av Klådia, her.

Kostdoktoren har skrevet om dette:

http://www.kostdoktorn.se/lever-ohal...e-kortare-liv/

Og mange kommentarer under artikkelen er også inne på det samme som han.

Innbiller meg at det er det samme som du også synes er merkelig

Kommentarene er fulle av troll.

Det som Kostdoktorn ikke har tenkt på (jeg så det iallefall ikke) er også at total energimengde må tilsi at det er underrapportert matvarer. Ingen ved sine fulle fem kan påstå at de tror gruppen i NHS som spiste minst kjøtt klarte seg på 1200Kcal om dagen i snitt over fire år? Det er langt under anbefalt (og antatt) energiomsetning som for kvinner og barn over fire år er 2000Kcal.

En annen sak er at hvis man først skal lage overskrifter av denne studien kunne man kanskje tjent enda mer på "DU HAR BLITT LURT! LAVT KOLESTEROL FØRER TIL KREFT OG HJERTESYKDOM!" (sjekk tabellen igjen) Men dessverre sier forsatt denne ukristelig dårlige studien forsatt ingenting om årsak.