Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-12, 09:26   #14
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Rødt kjøtt er helsefarlig ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

I paleo-verdenen er denne studien kritisert sønder og sammen på bakgrunn av
1) som macadamia sier - selvrapportering er befengt med feil... (for å si det pent)
2) Andre faktorer er ikke diskutert (har kjøttspisere andre vaner enn grønnsaksspisere?) Som regel er f.eks veganere mer enn vanlig opptatt av helse. Kanskje de til og med trener mer...?
... og dette er kjøttets feil?
3) Sammenfall er ikke det samme som "årsak - virkning". Eksempel: I perioden det ble mer asfaltveier i Norge økte antallet skilsmisser. (Det er likevel tvilsomt at økningen i antallet asfaltmeter førte til flere skilsmisser)
4) Visstnok sier studien at man har økt dødlighet, men uten å oppgi hva man dør av - bilulykker? - så man kan ikke si om det er noen årssakssammenheng mellom dødsfallene og kostholdet...

Jizzez.

Skulle akkurat til å lese om temaet i siste e-post fra MDA (Marks Daily Apple)
Kanskje jeg kan spare meg etter din oppsummering. Ikke at jeg har vært bekymret overhodet.
Er du helt sikker på at det ikke er en sammenheng mellom mer asfalt og økning i antall skilsmisser?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat