Sv: Vann i kroppen
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Yaiks...
Jeg tenker som så at ikke alt stress har en kjent årsak gjennom hva man er klar over at man utsetter seg for. F.eks vil jo allergier eller vanlig infeksjonssykdom som en gryende forkjølelse også være en kroppslig påkjenning.
Mange ukjente XYZ i dette regnestykket her, frykter jeg. Er mamn heldig klarer man å se noen sammenhenger, men veldig mange forblir ukjent. Jeg ser f.eks for min del at det bare skal 1-2 glass med alkoholholdig cider til før at jeg er 1-2kg opp neste da... Men av og til skjer det "uten forklaring" også... 
Jeg har jo funnet noen, i alle fall. Som den progesteronkremen. Og jeg blir forkjøla OFTE uten jeg har klart å forstå hvorfor (de siste par tre årene sikkert 5-10 forkjølelser i året! ), og gjort hva jeg har kunnet omtrent for å unngå det. Og så får jeg vite at achalasi (mitt seneste tilskudd på diagnosetreet ) fører til hyppige luftveisinfeksjoner, så mulig at det bedrer seg ytterligere etter operasjon!
Jeg legger også på meg et kilo ekstra eller så etter alkoholinntak (eller, dagen derpå går jeg gjerne ned et kilo, dagen etter det gjerne to kilo opp igjen), men det går fort over, og er vel mer kroppens ubalanse i forsøk på å balansere ut væskebalansen igjen, tenker jeg. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|