Tråd: Forstoppelse!
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-12, 23:37   #17
Elisajojo
Medlem

Medlem siden: Jan 2012
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Forstoppelse!

JEG! har noen gode tips til deg, for forstoppelse er noe som jeg har slitt utrolig mye med, og veldig mye på lavkarbo også, selv om jeg drikker mye vann og alt det der.

1. FRØ. Linfrø spesielt. lag knekkebrød av frø, eller knus et par ts oppi en smoothie om morgenen. Men her er det utrolig viktig å drikke mye i tillegg, viss ikke virker de motsatt. Men dette er noe som funker for meg, i kombinasjon med andre ting.

2. SPINAT. Spinat er vel det som virkelig gjorde susen for meg!! jeg lager en smoothie ganske ofte om morgenen, som jeg skrev i det første punktet. og der har jeg oppi spinat. Eller du kan ha spinat til middagen, eller andre ting. Etter jeg begynte med spinat, så har fordøyelsen min vært en drøm! (igjen-viktig å drikke mye vann altså!)

3. KAFFE. En kopp sterk kaffe på tom mage før frokost kan gjøre susen. (Men får du i deg for mye kaffe utover dagen, så kan det virke motsatt igjen fordi det er vanndrivende)

Så er det et råd igjen, i tillegg til de andre tingene - og mye vann (!) :
Sett deg på toalettet, si f.eks etter frokost, hver dag. Etterhvert så kan tarmen din begynne å samarbeide. :-)

Håper noe av dette er til hjelp for deg! Men prøv alt i kombinasjon med hverandre, og ikke bare en av tingene.

Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat