Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-12, 15:46   #6
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Ideer til utdrikningslagsaktiviteter?

Mange takk for svar alle sammen, dette ga meg ideer og inspirasjon!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

En hyggelig kveld/hyttetur/overnatting med god mat og drikke, litt brettspill- konkurranser, quiz om husmor- ting, spørsmål om brudgommen (som han har svart på på forhånd)............
Å ha et tema slik at alle kan kle seg ut er bedre enn at bare bruden ser ut som en hore.....
Er det sommer, kan man jo spille ringspill, bocca, badminton osv osv. Det MÅ jo ikke være teite ting, bare man kan ha det morro og le sammen.

Et utdrikningslag er for bruden og hun skal kose seg, ikke bare føle at hun driter seg ut. Min forlover var flink og jeg hadde det topp, men det var i Oslo og snart 17 år siden!

Jeg har vært så fokusert på at aktivitetene må ha noe med bruden å gjøre, slik som quiz om brudgommen, at jeg ikke engang har tenkt på at f.eks. brettspill eller badminton er supre aktiviteter! Mange takk for tips, nå ble jeg såå mye mer inspirert!

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Vi laget "økonomispa" for vår venninne hvor en masserte, en la på ansiktsmaske, en lakket negler osv. Det var veldig sosialt og ikke så dyrt. Før det hadde vi hjemmelaget rebus med innlagte stopp på ulike plasser fra barndom og oppvekst (banndomshjemmet, den gamle rideklubben, bestevenninnen etc). Innimellom hadde vi picnic etc som heller ikke ble så dyrt. Og SÅ gikk vi på byen og danset og koste oss resten av natta. Ikke så dyrt, veldig sosialt og en svært fornøyd brud :-)

Har vært innom tanken på et økonomispa, ja. Ser nok for meg at det blir noe slikt i løpet av dagen. Hvordan løste dere det med rebusen i forhold til transport? Eller var avstandene slik at dere gikk?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg ble virkelig drukket ut, bort og ned..... Anbefales ikke om du vil ha en lykkelig venninne etterpå som går til alters!men picnic ute/inne hvor alle tar med seg en rett er både billig og sosialt. Hjemmelaget spa var også en god ide!

Haha, hørtes slitsomt ut. Får nok ta utdrikninga minst et par uker før vielsen. Spesielt om vi skal ha aktiviteter som gir blåmerker også. Men takk for advarsel.

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Min kusine hadde hestedilla i barndommen og utdrikkingslaget hadde cowgirl-tema.

Få ting slår hatt og kruttlappistoler (og sånn kosteskafthest) i partysammenheng, og den som sniker i køen på Maliks ligger tynt an. Pow Pow!

Sist jeg var i utdrikkingslag hadde noen foretaksomme venninner laget løype med steder som skulle representere brudens datinghistorie med litt drikking og sprekking av en ballong pr eks. God ide, men våt gjennomføring når det er maaange ekser...

Eller quiz, hvis bruden liker det, med bare favorittemaer slik at hun må vinne.

Haha, cowgirl-tema hørtes såå festlig ut! Tror ikke jeg får bruden med på å kle seg ut, men hadde jeg klart det, hadde det blitt greia. Vi hadde skikkelig hestedilla da vi var små, vi red både på hester og hverandre fakisk. Og cowgirls er jo litt badass, og mye kulere enn å hore opp noen synes jeg.

Slikt som datinghistorie og andre private ting holder vi nok oss unna. Mor og svigermor skal tross alt være med. Men en slags quiz blir det nok, det virker som det er konsensus at dette både er gøy og hører hjemme.