Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-12, 17:09   #13157
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hei. Jeg ligger på sykehus etter nesten to døgn med veldige magesmerter og en operasjon i går. De trodde det var blindtarmen, men det viste seg å være en stor blodfyllt cyste på eggstokken som hadde sprukket. De har derfor åpnet meg opp og fått fjernet den helt. Mistet litt av eggstokken, men de hadde vært bekymret for at de måtte ta hele. Jeg har nå fått diagnosen endometrriose. Jeg har googlet det og skjønner det er mange måter det manifisterer seg. Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er du eller den du kjenner veldig plaget? Kan lavkarbo ha positiv effekt på dette på samme måte som med PCOS?

Huff, stakkars! Jeg kan ikke svare, jeg heller, men jeg kjenner de som har slitt fælt med endometriose - forferdelige greier! Enda godt du ble lagt inn og fikk diagnosert det hele - jeg vet det kan være vanskelig å i det hele tatt bli tatt på alvor når problemet er "menssmerter"

(Men, jeg er sånn 98% sikker på at i alle fall en av dem jeg kjenner utviklet de verste smertene mens hun også levde lavkarbo - uten at jeg helt vet hvor "strengt". Er ikke helt sikker på at dette fungerer som PCOS, altså...)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett