Tråd: Er det mulig?
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-12, 17:43   #7
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Er det mulig ?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har det akkurat sånn, jeg også. Om jeg hadde hatt en helg med ting som brød og øl, hadde jeg nok både økt seks kilo i vekt og to buksestørrelser - og hatt det utrolig kjipt.

Jeg ville ansett det hele som en grei erfaring å ha med seg videre. Hva angår et fremtidig kosthold, er det slett ikke sikkert at brødet og ølet er "evig utelukket", men da kanskje heller etter en gradvis introduksjon, og sannsynligvis i litt modererte mengder. Å reintrodusere denne typen matvarer så plutselig etter lang tid uten, vil jo nødvendigvis gi kroppen et sjokk.

Not to piss on anyones parade, but..

Veien til god helse - Korn

Uansett hva du velger å putte i munnen bør kornprodukter så avgjort ikke være en del av det. Karbohydrater til side, korn inneholder mange stoffer som rett og slett er designet for å skade fordøyelsessystemet til dyr som spiser det. Kornplanter lever bare én sesong noe som minimerer behovet for å spre frøene sine ved hjelp av dyr. Kornfrø er altså ikke laget for å overleve turen gjennom fordøyelsessystemet slik f.eks. et eplefrø gjør men har heller utviklet andre mekanismer (bla. skadelige proteiner) for å videreføre genene sine.

Korn er med andre ord evolusjonært tilpasset for å ikke spises.

Den store ironien her er at mye av disse fysakene sitter i kimen, som vil si at desto grovere brød du spiser jo mer skade påfører du deg selv. Ikke bare er Statlige anbefalinger om å leve nærmest utelukkende på kornprodukter skadelig, anbefalingen om å spise grove kornprodukter gjør det (om mulig) enda værre.

I tillegg inneholder korn latterlig lite nyttige næringsstoffer, og det lille det inneholder forsvinner omtrent så fort kornet males i noen grad.

Forresten: 6,5kg vektøkning er nok utelukkende vann. Gi deg selv et par-tre uker der du er flink med kosten og vekta vil være på rett spor igjen. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat