Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-12, 20:55   #7
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: 72 g carbs a day vs ketose (frukt og treningshjelp)

Frukt har mange "tomme" karber, som etter min mening er bedre brukt på grønnsaker - HVIS du merker du har best av å holde deg lavt på karbene.. Det kjenner du selv på kroppen. Får du økt sult og søtsug av å spise mer karbo, eller av å spise frukt? Merker du blodsukkersvigninger? Stopper vekta opp? Vet jo ikke hvordan DU merker forskjell på trening osv. da dette er veldig individuelt, noen yter bedre og ser ut til å forbrenne bedre på noe mer karbo - for andre er det motsatt.

Eventuelt klarer du kanskje holde deg til bær for å dekke fruktsuget? Og frukt og bær kan du gjerne spise sammen med fett og protein for å holde blodsukkeret mest mulig stabilt og for å øke mettheten. Kutt opp litt frukt og spis med piska krem, creme fraiche eller nøtter, f.eks.. Ren frukt gjør meg alltid sulten som en ulv (MYE mer sulten enn hvis jeg ikke hadde spist noenting - merkelig nok!).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat