Sv: Ømme bryster etter 1,5 mnd på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Atir, her.
Det er helt normalt å få problemer i starten, når man begynner på bioidentisk progesteronkrem. Det er blir bedre når det blir mer ballanse mellom østrogen og progesteron. Det kan ta fra 3-12 mnd. Jeg la på meg og ble oppblåst i magen da jeg startet med progesteronkrem, og hadde lyst å slutte med den, men etter noen måneder kjente jeg at vannet slapp og nå er vekten lavere selv om jeg ikke er så veldig nøyen på maten som før.
Så mye som tolv måneder skal det IKKE ta. (Jeg fikk det forresten skrevet ut av Leif Ims). Men etter ni måneder med store ødemer i hele kroppen (opp til seks-sju kilo), påfølgende høyt blodtrykk, sterke menstruasjoner og menssmerter, pluss blødninger og smerter under eggløsning etc, så syntes jeg at jeg hadde kasta bort nok tid. Jeg tok et veloverveid valg, både med å starte og slutte med kremen. Jeg gjorde meg mine erfaringer, og de var ikke gode. Jeg skjønte faktisk ikke med en gang at det var kremen som forvoldte dette, før jeg ved et tilfelle slumpet til å glemme den hjemme da jeg var på juleferie, og merket hvordan ødemer forsvant og pulsen sank. Alt kom tilbake da jeg prøvde å bruke kremen i en syklus igjen.
Et par måneder etter jeg slutta med kremen har ting gått mer eller mindre tilbake til normalen. Takk og pris!
Jeg ville bare si fra om at det er greit å sjekke ut om det faktisk er noe man trenger før man prøver det. Jeg vet at Leif Ims har stor tro på progesteronkrem, sikkert med god grunn for jeg vet også om flere som merker bedring av det, men det er nok ikke løsningen for alle. 
Jeg brukte det for å bedre stoffskiftet, og få tilbake håret (tynna ut noe fryktelig over flere år). Men det ble ikke det minste bedre. (Han ba meg dog sjekke jodnivået som var veldig lavt, og jeg begynte å ta joddråper, og dét har hjulpet litt på håret).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|