Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-05, 18:28   #11
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggy eller andre; jeg tenkte å lage denne delfiakaka idag:

Opprinnelig lagt inn av Iset

Denne?

500 gr delfiafett
375- 500 gr 70% sjokolade
1 dl kremfløte
150 gr mandler
150 gr hasselnøtter
80 gr usøtet kokosmasse
12 hele egg

Fra dette innlegget:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...1&postcount=13

Der er det jo verken gelatin eller eggehvite. Får litt sånn avsmak av gelatin jeg, etter at jeg laget en sjokolademousse (lavkarbo) på 17. mai i år, den hadde en helt vemmelig konsistens pga gelatinen.
Gele går greit, men gelatin i en delfiakake?? Sikker på at den ikke blir litt sånn "skjelvende" da? :kvalm:

Da halverer du bare oppskrifta... men du kan jo prøve den andre oppskrifta med eggehvitene... men jeg er ikke sikker på om den vil stivne helt med alle eggene og eggehvitene... skjønt med 500 gram sjokolade og delfiafett så bør vel ikke det være noe problem... eller hva tror dere???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat