Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-12, 22:24   #2
ToreH
Gjest

Sv: Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig.

Opprinnelig lagt inn av Tessa84, her.

Hva syns dere om lavkarbo kostholdet i begynnelsen. Var det litt skremmende?

Nei, bare litt mer arbeidskrevende. Men å spise ren uprosessert mat som ikke er tuklet med synes jeg hørtes mye mindre skremmende ut enn å spise sukker, stivelse og prosesserte produkter.....

Så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med skummelt....?

Men jeg spiser også prosessert mat og kornprodukter til tider. Særlig hvis det faller seg slik, men jeg har ikke hatt vrangforestillinger om mat, problemer med mat, eller på annen måte en sukkeravhengighet som gjør at jeg har et mer eller mindre traumatisk forhold til det å spise. Mat har IKKE vært kos for meg, ei har jeg trøstespist, eller på annen måte benyttet mat som et substitutt for noe annet.

Jeg har rett og slett bare spist alt for mye mat ift hva jeg har klart å forbrenne, noe som er naturlig siden jeg ikke trente eller rørte på liket i ca 2 år. Har alltid vært meget bra trent.

Derfor er det enkelt for meg å spise snickers den ene dagen og ikke neste dag osv osv. Jeg har massevis av høykarbogodteri i skapet, sjokolade, potetgull you name it i skap skuffer som jeg ikke spiser, smugspiser. Mange her inne er jo tilnærmet hysteriske og har ikke evne til å ta en sjokoladebit og nøye seg med det. Andre her inne trøstespiser og klarer ikke stoppe, andre er syke og så videre...

Så er du normal, ikke har noe av det ovennevnte så kan du trygt unne deg en sjokkis i ny og ne uten å kalle det en sprekk. Forutsatt du evner å kunne kontrollere deg selv og å trene jevnlig og at du ikke har en eller annen lur sykdom som gjør at du ikke kan gjøre slikt.

Mange vil sikkert være dritt uenig i det jeg skriver nå, men de vil etter all sannsynlighet bli syk, er syk, eller har et traumatisk forhold/anstrengt forhold til mat/sukker/stivelse/kornprodukter, så er du ikke som de så trenger du heller ikke høre på de siden de ikke er deg ;-)

Hva er en normal middag??? Vi spiser ren, uprosesserte matprodukter, alt er laget fra bunn. Er ikke det normalt, og kan ikke ungene etet det så veit ikke jeg. Nuggets, ferdigmat, pizza, dårlige pølser, spaghetti, und so weiter, DET er unormal mat. Bare å lese innholdsdeklarasjonen det. Jo mindre som står der, jo bedre....hehe

Good luck.

Sist redigert av ToreH : 23-03-12 kl 22:36.
  Svar med sitat