Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-12, 23:38   #18
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Vekten har ikke rørt seg på LENGE!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

SPIS MER MAT! For å komme deg opp på det dobbelte trenger du strengt tatt under 100 g fett... 1 ss cocosa feks (antar 20g pr ss) gir jo nesten 200 kalorier alene... Bland det i kaffen eller i en smoothie? En ekstra ss smør når du steker maten din vil avhjelpe også enormt. Det skal ikke så mye til

Ja, fettmengde kommer jo såklart an på hvor høyt du vil ligge på karbene

Hvis jeg var TS ville jeg heller satset på å holde litt igjen på karbohydratene og øke fettmengden, for å få igang forbrenninga uten at vekta går så alt for mye opp i overgangen. Sikter du deg inn på rundt 50 gram karbo og ca. 1,5 gram protein per kilo kroppsvekt, trenger du faktisk rundt 100 gram fett for å komme oppi 1500-1600 kalorier. Jeg skriver "ca" og "rundt", mener ikke at du skal telle hvert eneste gram, men greit å ha en viss oversikt hvor mye energi, fett og karbo du får i deg til dette går mer på automatikk.. Siden du går på South Beach ønsker du kanskje en mer moderat tilnærming, men dette kan jo være noe å vurdere i en periode, og evt. øke på karbene når vekta begynner å gå rette veien igjen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat