Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-12, 07:44   #3
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Omega 3 - farlig?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nei, det er ikke farlig. Dosen de anbefaler er alt for lav til å gjøre noe praktisk forskjell, bare nok til å unngå mangler. Jeg tar alltid minst 3 gram om dagen. Unntaket er hvis kapslene er tilsatt fettløselige vitaminer, da bør du ikke ta mer enn anbefalt dose daglig over lang tid. Noen merker har også høyere nivå av tungmetaller enn andre, det ligger tester av mange merker på nettet hvis du søker litt rundt.

Er ikke enig med deg der.

Det er veldig avhengig av hvor mye omega 6 du spiser. Vist omega 6 inntaket er veldig høyt trenger du mer omega 3. Men (de aller fleste) som spiser lchf har et lavere omega 6 inntak enn "høykarbo" folket.

For mye omega 3 kan føre til at blodet blir for tynt flytende osv.. Omega 3 og omega 6 må være i balanse.

http://chriskresser.com/how-much-ome...nds-on-omega-6

Jeg har ikke vert borti anbefalinger over 3 gram (har studert fiskeoljer en del)