Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-12, 09:07   #22
Kine87
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Kine87 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med vekten min?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jo, ja, nei, nja. Altså sånne ekstreme lavkarbodietter som ketolyse er har visst seg å ha best effekt på mennesker som er veldig overvektige, dvs mer enn 15-20 kg overvekt. Det er selvsagt ikke dermed sagt at det har null effekt om du veier 14.9 kg eller mindre for mye altså. Funker det for deg så er det topp, funker det ikke så for guds skyld slutt å spis sånn Det er etter min mening litt sånn prøve/feile-opplegg det der.

Jeg vil gjerne høre om du har gått ned vesentlig mer i neste uke og uken etter det igjen, fordi jeg mistenker at det du har gått ned er vann, og det mister vi alle når vi spiser minimalt med karbs. Det ville vært interessant

Så nei, i første omgang ville jeg ikke kutta kaloriene. Jeg ville økt/beholdt på kaloriene, spist mer protein, kutta mettet fett (jada jeg banner i kirka her, men jeg har ingenting mot mettet fett - det er bare undersøkelser som viser at det er lettere å tape magefett uten mettet fett, verdt ett forsøk om man strever med mage), fått i meg tilstrekkelig nok fett i form av nøtter, avocado, fisk og oljer (du vet de tradisjonelle sunne greiene) og greit med karbohydrater i form av 1)linser, bønner, villris/naturris, havre, frø og grønnsaker, og så prøvd meg fram med 2)Fullkorn og kornprodukter.

..og jada, det er dritskummelt å spise masse kalorier siden vi er oppvokst med å måtte passe på hver minste kalori... Husk bare at det er ikke energiinntaket en dag som avgjør vektnedgang, det er energiinntak over tid. Energiinntak og sammensetning av næringsstoffene.

Hei igjen! En stund siden sist, men ville bare oppdatere deg
4 mnd senere har jeg gått ned 4.5 kg. Har økt endel på karbene ( ligger på ca 60-70 gram) og det funker finfint for meg Lønner seg å ha tålmodighet

Kine87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat