Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-12, 09:01   #14
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Omega 3 - farlig?

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen, jeg.
I mitt svar har jeg skrevet "redusere omega6" og "balansere omega3/6" fordi det er den fremgangsmåten de fleste vil ha nytte av. Å kutte ut en essensiell fettsyre har jeg ikke foreslått såvidt meg bekjent?

Til TS:
Når man bruker omega3 som betennelsesdempende så leser jeg flere steder at man skal regne sammen summen av EPA+DHA og legge dette til grunn som "gram", ikke mengden fiskeolje i kapslene. Så mengden kapsler bør altså bestemmes ut fra hvor mye EPA/DHA man får. De fleste anbefalinger jeg har sett går inntil 3 gram daglig.

Sist redigert av smgj : 28-03-12 kl 09:12.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat