Hei igjen Nada! Ja, her ble det for mye teknisk for meg i alle fall! Jeg skal prøve å si noe enkelt. Det er selvsagt viktig å få i seg nok salt, men det bruker ikke å være et stort problem. Som oftest spiser vi for mye salt og kan med fordel heller bruke LO salt eller Seltin. De inneholder begge viktige mineraler men redusert mengde av natrium. Jeg ser at du har hatt ditt problem lenge. Går også ut fra at du har vært overvektig en tid. Overvekt kan nok desverre også være årsak til trykk på blæren. Blæren kan få mindre utvidelsesområde og den blir aldri helt fyllt opp,- resultat; den skrumper og du må ofte late vannet. Muskulaturen rundt blæren blir da svekket fordi den ikke har noen skikkelig jobb å gjøre og det kan på sikt føre til urininkontinens! Det er derfor veldig viktig å få styrket muskulaturen i bekkenbunnen slik at blæren kan ta imot mer urin før den må tømmes. Det fins bl.a. fysioterapeuter som har spesialisert seg på oppæring i dette. Et spesielt drikkeregime kan også være med på å venne blæren til den nye jobben. Jeg synes derfor at du skal ta en skikkelig prat med din lege om dette.