Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-12, 17:56   #8
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned....

Nå vet jeg ikke hvilken lavkarbovariant du er på? Hver av retningene har spesifikke årsaker til at de virker.

Generelt så tuller du til hele fettforbrenningen ved å spise sukkermat en gang i uka, for kroppen bruker lang tid på å omstille seg. Prøver man ketogen diett (atkins, ketolyse, skaldeman og andre) så bruker kroppen 2-3 uker på å få igang fettforbrenningen, og den modusen kommer man jo aldri ordentlig om man nullstiller seg hver lørdag.

På mer moderat lavkarbo som Fedon o.l. så bruker man både karbohydrater (langsomme) og fett og proteiner, men da skal man tenke mer nøye på hvor mye, og hva slags fett man spiser, og helst ikke få i seg for mange kalorier. Fordelen er at du ikke ødelegger alt med en sprekk nå og da. Men jeg tror ikke Fedon er det mest effektive om du har 30 kg overvekt, det kan ta sin tid. De fleste som har rast ned i vekt på kort tid har gått på ketogen diett.

Mistenker at vekttapet ditt er fordi du sulter deg, og ikke fordi kroppen din er en effektiv fettforbrenner.

Nå vet jeg ikke helt hvorfor jeg svarer på disse spørsmålene da, siden det er forklart opp og i mente og du sikkert er den 1000ende her inne som lurer på akkurat det samme :P Les nybegynnertrådene Lykke til!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat