Sv: Økologisk ?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Nei. Fordi det ikke er bevist at økologisk mat er bedre enn vanlig mat, faktisk er mye av maten mer næringsfattig enn annen dyrket mat.
Derimot er jeg bevisst på å handle norsk mat, og gjerne fra områder jeg kjenner. Jeg er, i motsetning til de fleste økologi-hysterikerene, oppvokst på gård og vet litt om hvordan maten dyrkes i Norge. Skremselspropaganda fra tyske superbruk er ikke helt reelt her i landet. 
Kilder som understøtter det du sier?
De jeg har sett tilsier at sprøytemiddelrester finnes i det aller meste av dyrket mat, men noe mindre i økologisk... (Boka hypohyroidism type 2 som refererer en del studier på dette.)
Om du da ikke går ut fra at de sprøytemidlene vi får i oss er trygge da... For da får vi rett og slett være "enige om å være uenige". 
Jeg er forresten også oppvokst på bygda, på gård i et område hvor de fleste livnærte seg av landbruk. Det jeg så er at man måtte tilføre mer for å få store nok avlinger til å kunne leve av det...
Sist redigert av smgj : 02-04-12 kl 08:42.
|