Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-12, 15:58   #22
Jaudaa
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Fordi du leser oppskrifter på erstatninger tenker jeg Lavkarbo handler om vanlig mat, uten stivelsen og sukkeret, ikke en masse erstatninger.
Jeg vet ikke hvilke bøker du har lest, men i de bøkene jeg leste i starten, var det oppskrifter på vanlig mat.

Selvsagt er vi alltid på jakt etter div. ting som kan erstatte brød, vafler, pannekaker, kaker osv. Men vi må jo ikke ha alt dette.

Pannekaker lager man av 2 egg og 3ss fløte, det blir gode, tynne pannekaker. Oppskriften jeg bruker på sjokolademuffins inneholder ikke noe hokus pokus, bare egg, sukkerfri sjokolade( og den finner jeg i alle dagligvarer i lille trysil, utenom sentrum også ), smør.. Ikke noe du må på helsekost etter.
Og det er mange slike oppskrifter her, det kommer bare an på hvilke oppskrifter man leser og hva man legger merke til. Slageren Fedons Franske sjokoladekake trenger man ikke noe mystisk for å lage..

Faktisk så tror jeg ganske sikkert at de aller fleste oppskriftene her inneholder vanlig mat.

Det er greit at det er rein mat som kjøtt og fisk osv man hovedsakelig spiser. Men jeg savner brødmaten nå i starten, og er ute etter alternativ, og vet ikke hva jeg bruker til hva. Men takk for de du skrev ned Jeg skal nok bli flinkere til alt.

Livsglede: Jeg blir veldig fort fristet av ting, matmons av de sjeldne, spiser alt, og får lyst på det andre spiser uansett om jeg nettopp har spist eller ikke. Har i 24 år spist det jeg har villet av mat, søtt og surt, og er da for meg ikke bare bare å holde seg til lavkarbo når ALT rundt meg den kommende uken kommer til å friste meg.

Men ok, jeg skal prøve så godt jeg kan å holde meg i skinnet

God påske til deg også!

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat