Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-05, 01:39   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Både mint og ingefær hjelper meg mot kvalme (ingefær hjelper best av de to), men det som desidert har hjulpet meg mest mot kvalme (var endel kvalm noen perioder da jeg jobbet i helsekosten pga alle utrensingskurene vi gikk på hehehe) var SEA-BAND, sjøsykearmbåndene. Det er to strikk-armbånd som har en kule på innsiden, som trykker mot et akupunktur-punkt som stimulerer kroppen til å fjerne kvalmen!

Jeg nektet å tro noe slikt kunne hjelpe først, men det er helt utrolig - de hjelper noe helt vanvittig! Moren min fikk mine da hun var mye kvalm en periode, hun har enda ikke sluttet å snakke om dem, de hjalp etter noen sekunder! Tok hun dem av, eller de forflyttet seg litt så kulen presset et annet sted (uten at hun merket det, så dette er ikke placebo, folkens!) kom kvalmen tilbake.

Men du må sette det riktig på da, jeg slet litt i begynnelsen, men så sitter det. Kulen må være på nøyaktig riktig sted på hvert håndledd.

Mint hjelper veldig mot lufti magen, tror ikke ingefær er like effektivt, men er ikke sikker.

Gravid, Jeef?

Forresten; sea-band hjalp UTROLIG på alle typer kvalme hos meg, men IKKE svangerskapskvalme.. Jeg var jo bråkjekk da kvalmen kom og tok glatt på meg armbåndene og tenkte "dette går jo som smurt" men neida.. INGEN effekt, og resultatet - 1 måneds sykemelding og nesten innlagt pga dehydrering. :sukk:
Kanskje pga at den type kvalme er hormonelt betinget, ikke vet jeg.