Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-12, 15:32   #21
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mange som har søtsug?

Ikke sug, som i at jeg "må" plukke med meg noe fra butikkhylla, sånn tenker jeg aldri lenger.

Jeg har det med å savne "smaker" av og til, fordi man kan bli litt lei om man bare spiser kjøtt/fisk og grønnsaker hele dagen.

Derfor så lager jeg lavkarbodesserter når jeg har lyst på noe mildt og kremete, som ostekake, når jeg vil ha noe friskt så går det ofte i bær med litt søtning og krem på, også lager jeg sjokoladekake når jeg savner den smaken. Jeg laget brente mandler som smaker helt likt som originalen, men jeg spiste ikke like mye av det, fordi jeg ikke følte behov for det.

Det er deilig å ha variasjon, og ikke bare såise "middag" hvert måltid. Det gjelder forøvrig dette med å lage knekkebrød eller musli med cottage cheese, det gir igjen følelsen av et annerledes måltid, og er for meg viktig, så jeg føler at jeg liker det jeg spiser.

Når man spiser disse dessertene som er lavkarbo så spiser man som regel ikke for mye, fordi det er opplevelsen man er ute etter, og man har ikke en sånn oksehunger som kan trigges av kombinasjonen fett/karbohydrater...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat