Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-12, 19:01   #1
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Magesyre og kunstig søtning

Har kommet til at de merkelige magesmertene jeg har hatt i det siste, og som har eskalert de siste ukene, rett og slett kommer av overproduksjon (eller noe sånt) av magesyre, evt. at den lurer seg litt opp av magesekken ved press på magen. Har funnet ut at jeg reagerer på søtt (har ikke vært helt lavkarbo nei...) og på te. På te! Jeg som glatt kan drikke halvannen liter i løpet av en dag... Men jeg skjønte jo at all den smådrikkingen av te ikke kunne være bra i lengden.

Prøver meg på fruktte/urtete men det blir ikke det samme. Tenker å holde meg helt unna svart te i noen uker og så se om det går bra i små kvanta. Men jeg leste også ett eller annet at kunstig søtning er ugunstig for magesyreproduksjon og da sliter jeg for jeg må ha littebitt søtt i teen. Må vel rote meg til å bestille noe stevia på iherb kanskje. Kjapp levering? Betaler man med paypal eller visa?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat