Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-12, 10:43   #12
lizliz
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
lizliz er ny på veien

Sv: Daily Mail 1/4-12: Har du karboreksi?

"Cut back on carbs to lose a few pounds, by all means, but if you start to view white sliced as the devil incarnate and shudder at the mere sight of spuds, you could be suffering from carborexia – which can affect your happiness as well as your health"

"At a time when life felt uncertain, my carbohydrate intake was something that I could control."

"Once paranoia about eating these foods becomes a habit, it is a hard one to shake. Whenever I was forced – usually out of good manners at someone else’s home – to eat carbs, afterwards I could almost feel them swelling in my body and causing me to expand. My mind played tricks on me."

osv.. Jeg vet ikke med deg men jeg synes denne artikkelen reflekterer rundt det å ha et anstrengt forhold til mat. Og synes ikke den er en typisk VG artikkel med " du har en spiseforstyrrelse fordi du ikke spiser poteter" artikkelen tar opp noe som faktisk blir et problem hos mange.

Jeg merker selv nå etter 8 mnd med lavkarbo at det å skulle introdusere mer karbohydrater i kosten er vanskeligere enn jeg hadde håpet, og innebærer dårlig samvittighet! Jeg tror ikke dette er et uvanlig fenomen, og det er nettopp dette artikkelen tar opp spør du meg. Prøv å lese artikkelen uten å gå i forsvarsposisjon, og se om du kanskje kjenner deg igjen, eller kjenner igjen situasjonen og ikke automatisk le det bort som noe tåpelig.

Var bare det jeg prøvde og formidle

Read more: http://www.dailymail.co.uk/home/you/...#ixzz1rR5Qsvjt

lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat