Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-12, 17:00   #8
PrøveKanin
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?

åååå jeg elsker å ta en debatt med folk som ikke har peiling

Jeg går rundt og håper at folk sier denne slags til ting meg, men de har gitt opp for lenge siden. En del har dog blitt kvitt sin fettforbi etter å ha tatt en diskusjon med meg

Det som har vist seg mest effektivt er å vise til forskningen i slike diskusjoner, som mer eller mindre slår knockout til fordel lavkarbo på de aller fleste områder. Og da sikter jeg ikke til billige observasjonsstudier med veldig tvilsomme konklusjoner selfølgelig.

Jeg pleier å si at jeg har kuttet ut stivelse og sukker fordi jeg ikke ønsker å ha store svingninger i blodsukkeret og minst mulig iforhold til fettlagringshormonet Insulin. For de visste jo at Insulin var ett fettlagringshormon ? Så jeg kutter ut fastfood, sukker, godterier, poteter, ris, brød, med mer. Jeg spiser istedet grønnsaker, salater, kjøtt, fisk, kylling, egg. Det er viktig å få i seg mye fett, for å få kalsium til ben og for å ta opp de fettløselige vitaminene fra grønnsaker. Så jeg pleide å høre med kritikerne mine om hvordan de planlegger å ta opp de fettløselige vitaminene uten fett. Har de noen god plan for det ?

Det som er viktig for meg er at det ikke bare er de som skal få stille spørsmålene og komme med de samme gamle frasene. De skal jammen få svare på noen spørsmål selv også. "Hvilken rolle spiller Insulin iforhold til fettlagring". Lag deg noen gode spørsmål som du selfølgelig vet at de ikke har peiling på, så kan du heller opplyse dem istedet

Sist redigert av PrøveKanin : 08-04-12 kl 17:11.
PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat