Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-12, 18:56   #22
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

MEN hvis man har nok kunnskap om hvordan de forskjellig næringsstoffene påvirker kroppens kjemi og hormoner, så vet vi at med et ketogent kosthold er det svært vanskelig å få kroppen inn i fettlagringsmodus. (Ikke umulig, men her kommer andre faktorer inn som nevnt tidligere - bla ting som påvirker blodsukkeret utenom kh-inntak).

Selv kan jeg spise ganske mye på ketogent kosthold, og har da ikke vektnedgang, men jeg legger jo heller ikke på meg, slik at å trekke kalorier ut som om det er uavhengig av mange andre faktorer blir ikke helt riktig og kan lett misforstås av de som ikke ennå har så mye kunnskap om hvordan et lavkarbokosthold fungerer i kroppen

Jeg også kan spise mye på ketogent kosthold uten å legge på meg, men går ikke noe ned. Da må jeg regne på kcal. Normalt spiser vel personer på ketogent kosthold rundt 2000-2500 kcal og går sikkert ned da. Jeg må ned på 1500 kcal for å gå ned. Men hvis en spiser opp mot 3000-5000 kcal tror jeg det blir vannskelig å gå ned. Du har rett i at det er vannskelig å få kroppen inn i fettlagringsmodus med ketogent kosthold.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat