Sv: Beholde vann i kroppen
Opprinnelig lagt inn av D'fighter
Leser innleggene her med stor forundring. Bare 1/2 vann om dagen??? Har jo alltid blitt fortalt at man skal drikke minst 3 liter. Selv drikker jeg rundt 4 liter om dagen..
Det gjør jeg også. Jeg drikker minst 2.5 liter vann pr dag. Og det gjør jeg fordi jeg er tørst.... Og det funker for meg. Drikker jeg ikke NOK vann, binder kroppen min mer vann, - det virker som den "sparer" da. Etter at jeg begynte å drikke så mye vann har jeg heller ikke vært plaget med stadige urinveisinfeksjoner. Da jeg fikk nyrebekkenbetendelse for et års tid siden hadde jeg drukket veldig lite vann en lang periode.
Atkins og Ketolysekuren anbefaler 2.5 - 3 liter vann pr dag....... Hva andre gjør eller anbefaler bryr jeg meg ikke om eller blander meg opp i. Men jeg har allerede påpejt i tråden her at om man følger Atkins så er vanndrikkingen en del av dietten og detaljene som gjør at den funker som den skal..... Svært viktig faktisk...