Sv: Aspartam
Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.
Senorita: Artikkelen er to år gammel. Vil bare gjøre oppmerksom på det, siden jeg ikke oppdaget det før jeg hadde lest kommentarfeltet 
Jeg stoler også på egen erfaring, og jeg tar det like alvorlig når folk jeg kjenner sier at de opplever slike virkninger som Photobscura beskriver. Når folk opplever symptomer de ikke har hatt før, når det til og med vises fysiske forandringer på hjernen, og disse forandringene og symptomene forsvinner når aspartamen kuttes ut, da spiller det ikke så stor rolle med argumenter som at fenylalanin er naturlig eller at det finnes tresprit i så mangt.
Og å eksperimentere på rotter og overføre resultatene på mennesker er vel ikke akkurat ukjent fra forskningens verden 
Jeg merker først og fremst blodsukkerfall og kvalme ved inntak av lightbrus og tyggis, og av den grunn holder jeg meg unna. Lavt blodsukker er ikke til å kimse av det heller, det handler ikke først og fremst om det fører til at man spiser mer eller ikke, men om at det er et stort stress for kroppen. Ærlig talt synes jeg er det mye som er overordnet vekttap når det gjelder helse ...
Når det gjelder stevia er det jo allerede mistenkeliggjort. Og det er vel gjerne både sukker- og aspartamprodusenter som vil det til livs ...
artikkelen i topic er jo også 2 år gammel.. men men.. jeg har aldri vært avhengig av hverken sukkerfri brus eller vanlig brus, puh! 

|