Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-05, 20:31   #34
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Nøtter er faktisk ikke høstmat, nøttene faller ned om høsten ja men de er ikke modne da. Nøtter er faktisk typisk vårmat da våre forfedre lette etter mat i lauvet under nøttekjærrene fant de passe modne nøtter som hadde ligget der fra høsten. Noen sanket også nøtter om høsten og lagret de mørkt til de ble modne og startet da å spise de først ved juletider.

Derfor så mener jeg at nøtter ikke er noe man lett legger på seg av. Frukt derimot ; frukt inneholder fruktose og fruktose fremmer fettlagringen.

Du må gjerne prøve å kutte ut nøtter og mandler men jeg tror ikke de er årsaken til vektstagnasjonen. det er heller tidspunktet de blir spist på og kanskje mengden det kommer an på. Nøtter er sånn kosemat og blir gjerne spist sent på kvelden mens en ser TV og da er det lett for å spise mer enn det du har behov for. Nøtter som ett lite mellommåltid i farten tror jeg vil fungere kjempebra...

Kan nok være så for deg, Kristian...men faktum er at det er mange som stopper opp når de spiser nøtter...

Og til tross for at våre forfedre kunne spise disse i løpet av vinteren, så tjente de den samme hensikten... å skaffe tilveie eller legge tilrette for lagring av reservenæring for den harde vinteren man var på vei inn i, eller midt inne i... ja for ikke å si nettop ferdig med... noe som medførte tomme fettlagre som snarest måtte fylles opp slik at man klarte av strabasene utover våren med liten mattilgang...inntil sommeren og til sist høsten kom, med medfølgende næringsoppgang...

Og når det gjelder frukt, ja så er vil helt på linje...

Men som du ser... så kan det nok henge sammen allikevel...iallefall slik jeg ser det...

Når det gjelder det med når man spiser dem.. ja så er vi svært så enige... det skal ikke mye til før en hel pose er tom når man sitter i sofaen med en god film eller lignende... kanskje ikke det mest gunstige man kan gjøre, nei...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat