Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..
Opprinnelig lagt inn av Chumpsy
Begod: Styrketrening hjemme? Har du noen tips? Push ups blir ganske tungt på pga mine 91 kg.. Kan jo jukse med knærne på golvet..
Sit ups er uaktuell pga min tjukke mage som står i veien.. Får liksom ikke dratt meg opp.. Fins det andre øvelser?
Din hovedøvelse skal være Knebøy!
stå litt bredbeint og legg armene i kors.
tenk deg så at du skal sette deg på en stol som står rett bak deg. Bøy i knærne til lårene er parallelle med golvet og opp igjen. ta 15 rep.
I starten kan det være lurt ha en lav stol bak seg så man ikke faller bakover. Jeg kan love deg at denne øvelsen er tung nok uten vekter.
Her er en link til øvelsen, du skal gjøre samme øvelsen bare uten vekter.
http://www.tn.no/default.asp?go=trening&gid=67
Du kan legge til 1-2 andre øvelser i tillegg, men du bør alltid ha knebøy som hoved øvelse når formålet er å få opp forbrenningen.
Selv tok jeg knebøy og situps/crunsh når jeg drev med morgentrening, men egentlig så trenger du ikke å ta noe annet en knebøy i starten.
Hvis du syns det blir for lite med bare knebøy så Legg til en enkel arm eller skulder øvelse hvor du kan bruke vann flasker som vekt ,hvis du ikke har noen lette vekter hjemme.
Prøv med bare knebøy først, 3 sett a 15 rep ( eller til max hviis du ikke klarer 15).