Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av elien, her.
Hvilke rettigheter har en når NAV ikke holder frister, å hva bør en gjøre. Hu ene som egentlig er den eneste på det lokale NAV som det er tak i er ikke min saksbehandler, men hu tar nå tak i det. Hu beklager seg på NAV`s vegne. Men det hjelper ikke meg noe.
Fastlegen er heller ikke noe særlig imponert av saksbehandlingstid. Har søkt om Uføretrygd i august, fikk da beskjed på det tok ca 4 mnd. Har med gjevne mellomrom "mast" på saken. Fikk bare høre så lenge jeg hadde AAP så fikk jeg ikke vite noe før det går ut. Etter å ha snakket med hu jeg nevnte over her, så gikk hu inn i saken. Å ingen hadde sett på den (det var ca 14/3)
Snakket med hu på tirsdag, å hu beklager så mye. Men hu kunne se at saken var under behandling nå, det var den ikke sist. Å vis jeg ikke har hørt noe til begynnelsen av mai så måtte jeg ringe hu igjen.
Elin
Du kan følge saken din på nav sine sider!
Så lange du får AAP har du ingen rettigheter ut over det. Du får penger og that's it! Sannsynligvis får du også mer utbetalt på AAP enn du vil få i uførepensjon! De fleste gjør det! Så ikke mas mer enn nødvendig!
Du vil sannsynligvis først få et brev der det står at AAP opphører fra den og den datoen. Det er datoen uføre slår inn, men først etter den datoen vil du få brev om at du har fått innvilget varig og hvordan utregningen blir!
Opplegget er håpløst, desverre!
|