Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-05, 02:59   #43
hede
Seniormedlem

hede sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 52
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp før jeg gir opp slankinga..

Sitat:

Sit ups er uaktuell pga min tjukke mage som står i veien.. Får liksom ikke dratt meg opp.. Fins det andre øvelser?

det er ingenting i veien for at du kan gjøre sit-ups. det er en stor misoppfatning at man skal veldig langt opp for at situps skal være hardt og effektivt. tenk på at korsryggen skal være i gulvet hele tida, og at det er magen, og ikke hofteleddsbøyerne som skal arbeide.

legg deg på gulvet med bred fotstilling, hendene bak nakken. IKKE dra deg opp med armene, og bruk magen til å løfte overkroppen fra gulvet mot knærne. stopp når du merker korsryggen forlater gulvet.

Sitat:

Men, vet ikke om jeg skal melde meg inn i et treningssenter eller bare trene hjemme.. Knebøy høres bra ut... Men det bør vel være flere øvelser jeg bør ta?

min personlige oppfatning er at det er mer motiverende å trene på et treningssenter. ikke for at andre skal se meg, men for at jeg skal se andre mennesker og ha det litt sosialt. kan fort bli kjedelig å trene alene hjemme. dersom du er "redd" for at andre skal vurdere deg så ikke tenk på det. alle jeg har diskutert dette med sier det samme. de tenker på sin egen trening og det de holder på med og gir katta i hva andre gjør.

hva angår øvelser og program, se denne linken http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=64. et program å anbefale alle. ung eller gammel. nybegynner eller erfaren. men få grundig veiledning i utførelsen av øvelsene.