Sv: Magen er i total ubalanse
Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.
Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.
Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.
Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.
Din mage høres ut som min til tider.
Jeg har i det siste forsøkt medisinsk kull istedetfor immodium (immodium er knallhard kost for magen og kan gi enorme magesmerter. men fjerner diare da)
I tillegg bruker jeg Dolphilcillus bakterier (tror det heter det) i form av tabletter som gir en god tarmflora. Bruker også Kefir og eller Biola som hjelper godt på.
Jeg tror rett og slett du må tenke mer langsiktig og forebyggende. Bruke kull til å renske opp og binde (samme som immodium gjør, men snillere)
Deretter spise ris i en periode for å binde mageinnholdet og samtidig begynne ta disse tarmbakterietablettene.
Så gå over på lavkarbokost igjen.
Dette har jeg måttet gjøre nå etter 4 døgns helvete med diare og helvete ifm lungebetennelse. Men oppskriften hjalp.
Så nå tar jeg kun bakterietarmtablettene og er over på normal steinalderkost igjen. Og da har jeg det man kan kalle fast, fin poop og normalregulert mage uten luft ut over det normale.
|