Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-12, 15:20   #15
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magen er i total ubalanse

Opprinnelig lagt inn av seffa123, her.

Etter at jeg gikk på lavkarbo i to måneder i fjor sommer, så har magen vært i total ubalanse i snart ett år. De to første månedene var jeg plaget med sinnsykt mye luft, ikke artig å sitte i timene når alle er stille å man hører bulder og brak fra sin egen mage. Etter dette begynte jeg få ganske normal mage igjen med avføring 1-3 ganger i uken, som var normalt for meg. Deretter snudde det rett vest, så nå har jeg hadd løs avføring, mye luft og avføring 5+ ganger om dagen og dette har vart i 3-5 måneder.

Hvordan kan jeg få det normalt igjen?
Fikk utskrevet immodium comp av legen, men det virker ikke på meg lengre og en normal mage var der bare i noen dager før jeg fikk tilbakefall.

Har også prøvd å gått på nycopro for en roligere mage en stund, men det virker ikke heller.
Er forferdelig lei av å stikke på do så ofte å sliter veldig mye med magen.

Det holder forresten på å bli en del (private) leger med bra kompetanse på mage-tarm. Om du har råd kan jo det være en mulighet? Uansett så er det greit å ta tak i det når det ikke ser ut til å rette seg selv.