Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-12, 21:45   #114
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hvordan i alle dager klarer du det? Skulle så gjerne, jeg elsker jo kjøtt, men 200g om dagen fra ekte mat er drøyt mye mat! Storfékjøtt er en av de mest proteinrike råvarene der ute, og for å få 200g proteiner fra det må en spise ca 0.8kg kjøtt. Eller 1.6kg egg (ca 30 stk).

Bare en liten apropo.. Disse tåpelige kampanjene til Tine for tida sier jo at melk er naturlig rikt på protein. Ahem, 3.3g per 100g. Jommen sa jeg smør! Det vil si at en må drikke 6L melk om dagen for å nå 200g proteiner, og da får man med seg 285g sukker (laktose og glukose, begge svært enkle sukkerformer). Hurra for melk, helst skummet!

jeg kommer også lett oppimot 200gram proteiner om dagen..og det uten at det ( volum) utgjør størsteparten av makronæringsstoffene i ett måltid..
jeg lager mine egne beef jerky..og det er en massiv energibombe med masse proteiner i lite format.. 500gram rått kjøtt tilsvarer omtrendt 125 gram tørka kjøtt
samt at jeg bruker en del eggehvitter i smoothies, panne-retter, desserter etc..

Loppas Journal

Sist redigert av Nordmørsloppa : 14-04-12 kl 22:06.
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat