Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 14:08   #6
ToreH
Gjest

Sv: Trening hver dag/ annen hver dag??

Opprinnelig lagt inn av Jaudå, her.

Har nå gjennomført 30 dager med bodyrock, hvor det var trening hver dag.

Men har vel hørt at muskler/muskelgrupper skal "hvile" seg annenhver dag???
Så da er mitt spørre: Kan jeg f.eks kjøre på med planke/sideplanke hver dag, eller bør jeg gjøre slikt annenhver dag?????

Kjenner at jeg lett kan gjøre underkropp en dag og overkropp en dag, og dermed ha trening hver dag..Og har gjerne en daglig planke hvis den ikke gjør mer skade enn nytte;o))

Tror det som var det greieste med bodyrock er at det var en kort og overkommelig, men intens daglig ting.....

Har ikke peiling på hva body rock er og har heller ikke sett noen som følger dette som kan vise til resultater. Men det lille jeg har sett av de som bruker det, så er det antakelig ikke så fryktelig belastende på hverken kropp, muskler og systemet.
Så hvor hardt dette er for kroppen din vet jeg ikke, men enkelte slike programmer er i sin natur lagt opp som 2-3 dagers splitt program. Dvs du kan trene de hver dag fordi de ikke er så harde og at man trener ulike muskelgrupper hver dag. Noe som kan synes riktig ut fra at man kun skal gjøre dette i 30 dager.
I prinsipp kan man trene hver dag basert på et slikt system, men man bør nok gi kroppen tid til å ta seg igjen gjennom å ha ihvertfall 1 hel hviledag hvor ingenting trenes pr uke.

Svar med sitat