Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)
Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.
Og si at det å kjøre PSMF over en lenger periode ikke er slitsomt og vanskelig for kroppen blir bare for dumt.
Hypah, du sier selv du har gått på en tilsvarende diett, men at denne ikke hadde fokus på kalori telling. Da blir den forsåvidt ikke helt tilsvarende blir den vel? ( kjedelig diett men på moderat underskudd, er ikke det samme som kjedelig diett på ekstremt underskudd)
PSMF handler om å telle kalorier. Min diett handlet ikke om kaloritelling, men antall gram av hver matvare. Vel, dette er 2 sider av samme sak....
De 17 første dagene på min diett lå jeg på rundt 1000 kcal...et kraftig underskudd mao.
Sitat:
Så om du trente tungt 4-5 ganger i uken og fikk i deg 800-1000 kcal om dagen så lurer jeg på hvordan din kropp klarte å fungere på resterende 2-400 kcal om dagen i hva var det du sa 51 dager?? Det er vel strengt talt ikke helt mulig?? Så tror som sagt Hypah at ditt inntak var litt større
Ja du har rett her, jeg trente nok ikke så tungt fordi det var umulig, men øktene var lagt opp som tunge økter, i den grad du kan kalle langintervaller for tunge økter....(helvetesøkter vil jeg vel heller si) Men ja, de første 17 dagene på 1000 kcal pr dag var selvsagt ikke lette, men ekstrem og helvete? Nope, langt i fra og jeg tror folk er mer redde for å ha det vondt enn at det faktisk er det. Jeg har prøvd og det som er vondt er å gå i over en uke uten søvn, mat og i konstant hard fysisk bevegelse. Overlevelseskurs i Forsvaret kalles det, og DETer smerte. Farlig også, derfor eget legeteam tilstede. Men, å gå på en slik ekstremkur er ikke ille som folk vil ha det til. Tok av 10 kg på 8 dager og jeg var veldig tynn fra før av. Andre tok av 15-16 kg på 8 dager...Slå den 
Men tilbake til kaloriinntak, joda ila kuren var det kun de 17 første dagene som var lave, de neste 17 økte inntaket med et par tre hundre kcal og i siste 17 dagene var inntaket på mellom 13-1500 kcal for min del. Kona lå enda lavere, men hun er dame også og trente ikke.
Vi fant nemlig diettoversikten fra den tiden og tastet inn på diett.no
Sitat:
Poenget er at denne dietten er ikke noe å se lett på, den kan fungere men les deg godt opp på den før du starter for det er en tøff diett psykisk!
Jo, forsåvidt, men jeg er litt skeptisk til alle som skriver at en diett er psykisk belastende og den er tøff osv. For da må man si noe om referansegrunnlaget også. Men sett i sammenheng med at enkelte her inne har problemer med å se en sjokkis bli servert fremfor seg, så ja, da er denne dietten tøff, men folkens. Ærlig talt, VIL dere eller VIL dere ikke lykkes? Har dere det som skal til? I bunn og grunn så handler det kun om dette eksistensielle. Har DU det som skal til? VIL du det hardt nok?
Jeg tror det finnes en enkelt test, kjøp inn godis, alt det du vil ha og lagre i kjøleskapet. Klarer du holde deg vekk i en uke fra dette, og samtidig ikke spise i godt selskap, ja da kan du kanskje lykkes. Har du problemer med å motstå fristelser og teller på knappene hele tiden, ja da bør du holde deg unna. 
Der er jeg derfor enig, jenter som ikke er robuste nok i psyken, menn også må jo holde seg laaaangt unna. Kun de som er sikre på seg selv og vet hva de vil og har kontroll på eget liv tar en slik diett.
Men er du i målgruppen, så er det ikke vanskelig å følge dette i 1-2 uker som er anbefalt. Snakker ikke her om å gå på det i flere uker i strekk, det er jo farlig 
|