Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 16:26   #36
lizliz
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
lizliz er ny på veien

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Er delvis enig i det du sier her.. Men ikke alle som er overvektige er det fordi de har dårlig viljestyrke. Er mange, meg selv inkludert, som tror de spiser riktig, og som har hørt på feil råd rett og slett oppgjennom, som sakte men sikkert har lagt på seg. Og som derfor trenger mer kunnskap for å gå ned i vekt igjen.

Jeg trodde jeg spiste sunt.. Ser i etterkant at jeg spiste for lite, og spiste opp underskuddet mitt i helgene. og dermed la på meg sakte men sikkert. Jeg la ikke merke til det selv før jeg plutselig fikk sjokk.. Så for min del så er det ikke viljestyrken det går på. Og jeg tror ikke jeg er alene i det.

I bunn og grunn så handler det meste av vektreduksjon om vilje. Og ingen har sagt at det er lett å ha sterk vilje. Men dersom man vil ned i vekt så må man ta tak i ting og virkelig ville det.

Og som denne tråden tar opp så har denne dietten stort fokus på viljestyrke. Og dersom man sliter med den, eller ikke har lyst å gi opp sjokoladen. Så ikke velg denne dietten, for da vil den ikke fungere. 20 g karbo og 20 g fett om dagen pluss 0.3*kg kroppsvekt g protein gir ikke rom for mye kos. Det er hardt og brutalt og man trenger å være motivert for å takle den!

lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat