Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-05, 12:00   #4
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Flere gullkorn fra barnemunn

7. klassen min ble rent filosofiske i går. Vi har jobbet veldig med divisjon, og en gutt - la oss kalle ham Even - falt helt i staver over hvordan noen hadde kunnet finne på en sånn genial metode. Vi snakket litt om gamle grekere og romere og revolusjonen da man tok i bruk 0, og til slutt mente Even at den som oppfant divisjon, måtte ha en IQ på minst 200. Så begynte praten.
Even: - Hvor mye er normal IQ?
Jeg: - Det er 100. Da passer intelligensen helt til alderen.
Even: - Men er det sant at man må ha 30 i IQ bare for å åpne en dør?
Jeg: - ??? Jeg vet ikke helt jeg... Kan ikke huske at jeg har hørt noe...
Even: - Jo, for vår hund åpner dører. Da må den ha en IQ på 30. Hvordan måler man IQ på en hund?
Jeg: - Det tror jeg faktisk ikke er så lett...
På dette tidspunktet blandet en annen, han får få hete Martin, seg inn i samtalen.
Martin: - Men er ikke hunder dummere enn katter?
Jeg: - Jo, det har jo vært påstått... men kanskje har det å gjøre med at hunder er flokkdyr og katten går hvor den vil.
Martin: - Ja, for den er ikke så dum at den lar seg dressere.
Even: - Men det gjør hunden. Den adlyder mennesker. Den er dum nok til det.
Martin: - Og vi...
(Her så de på meg.)
Even: - Vi adlyder deg...

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat