Trening og ketolyse
hei!
jeg har akkurat startet en ny runde med ketolysekuren. tidligere gikk jeg ned ca 20kg før jeg gav meg. jeg har gått opp 5-6kg i etterkant, men nå er jeg motivert for å kvitte meg med de siste 20-25kg'ene.
det jeg lurer på er dette med trening og ketose. sist så gikk jeg ca 10 timer i løpet av uken. dette var hovedsakelig langs veier og med moderat tempo. i etterkant har jeg begynt å trene mer intensivt. nå trenger jeg vanligvis mellom 10-14 timer i uken. jeg går i fjellet, ofte med sekk (20-30kg i sekken), trener krav maga (kampsport med veldig høy intensitet) to ganger i uken, en og annen roligere tur langs veien. jeg har også en intervall-øk ukentlig hvor jeg løper i en ganske bratt motbakke ca 10x100meter med full intensitet.
spørsmålet er hvordan dette vil gå sammen med et ketosebasert kosthold. utifra hva jeg husker etter å ha lest den ketolyseboken så vil kanskje resultatet bli at jeg kan spise litt mer carbs uten å gå ut av ketose? men det var såvidt jeg husker ikke anbefalt høyintensitetstrening?
har noen erfaring med dette?
|