Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-05, 19:52   #10
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg blir så forbanna (Du er hva du spiser)

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Det skjønner jeg veldig godt jeg, Fedonisten. Det som presenteres på TV blir faktisk tatt for god fisk av de fleste (uopplyste) mennesker, og når man gang på gang presiserer at fett er farlig i sånne program som oppfattes som reinspikka fakta forstår jeg at noen reagerer. TV er et mektig media, og man blir lett revet med om man ikke har gjort seg opp en mening om ting på forhånd. Jeg synes det er flott jeg, at vi har sånne som Iset som lar seg indignere gang på gang...

Hehe jeg hisser meg nok opp mer enn nødvendig, men det er som du sier; folk tar jo dette for god fisk og lavkarbo/høyfett-filosofier blir banket ned i jorda av fordommer etter slike programmer. Jeg har jo måttet kjempe for synet mitt enda mer etter at dette programmet begynte på TV3, av venner som har sett det hver torsdag og mener Bondhus er såå fornuftig og jeg er gal som setter livet mitt på spill ved å spise smør og ost...

Det er derfor jeg blir så forbanna!! Fordi folk stoler på dette, og tror at mettet fett blokker igjen blodårene, når det for POKKER ikke finnes EN eneste seriøs studie som kan bevise dette. Studiene er jo gjort med fett og karbohydrater, som feks pølser i brød og pommes frites.

Årh kjenner det koker igjen nå, jeg må slutte før blodtrykket mitt raser oppover... Og nei Sissel, det er ikke FETTET som gjør det.