Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-12, 17:10   #16
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kraftig hodepine under styrketrening - what to do?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg har trent jevnt et par måneder nå, med styrke 2-3 ganger i uka. Varierer repetisjoner og antall sett. Avogtil opplever jeg plutselig intens hodepine når jeg er på slutten av repetisjonene, der jeg må begynne å ta i ordentlig, og jeg er nødt til å avslutte. Smertene er i tinningene og pannen.

Har fått foreslått at det kan ha med spenninger å gjøre.. hva kan jeg evt. gjøre for å få bukt med det her? Slenge litt rundt med armene og løse opp nakkepartiet før jeg starter? Dette er innmari plagsomt, og gjør at jeg ikke får trent ordentlig. Er kun under styrke, ikke under kondis eller langkjør. Har heller ingenting med drikke eller matinntak å gjøre.

Spørsmålet er hva slags styrketrening du bedriver.

Nu får allverdens damer ha meg unnskyldt, men ser svært ofte at damer trener noe slags mystisk kvasiprogram med snåle øvelser, og ikke har perioder med tunge nok vekter.

Hvis det er muskelspenninger som gir deg hodepinen, så få bytta ut noen øvelser, eventuelt se på helt anna program. RYP er f.eks greie saker. (Søk og du skal finne)

Ellers finner jeg Cocosa som en nydelig treningspartner. Et par TS før trening, og nok vann mens jeg trener så går alt så meget bedre.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat