Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-12, 21:36   #1
Sprettball
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Lett fordøyelig lavkarbo?

Hei.

Jeg må spise "lett fordøyelig mat" en ukes tid ifm en undersøkelse jeg må ta. Damen hos legen var veldig hjelpsom med å fortelle meg hva jeg burde spise: Lyst brød, ris, fisk, ikke grønnsaker, ikke fett....

Hvordan ror jeg i land dette? Alle slags supper kunne jeg visst spise (suppe = posesuppe skjønte jeg snart...) men jeg måtte ikke ha fløte i dem.

Hun var usikker på om egg var ok, men jeg måtte i hvertfall ikke steke dem, jeg skulle ikke steke noen ting.

Så langt jeg har kunnet utlede gjenstår da kokt fisk til frokost, lunsj og kvelds...

Jeg må innrømme at selv om jeg har stor interesse for kosthold og har lest mye om ernæring og metabolisme, så har jeg lite peiling på hva slags mat som er lett fordøyelig.

...så spørsmålet til dere, kloke hoder, er ganske enkelt: Hva er lett fordøyelig og inneholder lite karbohydrater?

Hvis jeg må unngå fett så får jeg heller leve med et lavt inntak av energi og mye proteiner en uke, evt med litt faste i ny og ne, for magen (og resten av meg) kommer til å gå av hengslene av ris og loff og pasta!

Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat