Sv: Jeg blir så forbanna (Du er hva du spiser)
Det vil alltid være noen som liker høykarbo best og andre lavkarbo. Selv om vi her inne ikke er i tvil om hva som er best....slik er det på den andre siden også. De er heller ikke i tvil om hva som er best og tviholder på dette. Og slik vil det være for alltid.
Det hadde vært for dumt om Christian Drevon og alle vennene hans hadde fått en aha-opplevelse og sagt at "oops, vi tok feil, beklager så mye". Dette kommer aldri til å skje. Når de har sagt det samme nå i flere 10-år så kan de ikke skifte mening nå. Selv om kanskje noen av de har sett noen resultater som tilsier noe annet, så er det klart at de skjuler dette mest mulig for å fremheve sitt eget kosthold som det "sunneste".
Noen spiser høykarbo fordi de "vet" og har hørt, f.eks. fra Sissel Bondhus, at det er det beste for kroppen, andre igjen spiser det fordi det er lett tilgjengelig og ikke orker å spise "spesialmat" til hvert måltid. Det kan være mange grunner til å ikke spise som oss. Jeg f.eks. vil gjerne spise lavkarbo hele tiden, men jeg klarer det bare ikke av forskjellige grunner.
Jeg har gitt opp kostrådene i "Du blir hva du spiser" for lenge siden men det er artig å se at fortvilte deltakere som får hjelp med å legge om kostholdet sitt, etter å ha slitt lenge med overvekt og ikke klarer å legge bort sjokoladen og pizzaen. Og særlig er det gledelig på slutten av programmet der de oppnår målene sine, som f.eks. å komme inn i en gammel bukse eller jakke igjen. Det må være veldig motiverende for dem. Og såklart motiverende for mange seere også.