Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-12, 16:04   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Plager med lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Godt å høre. Jeg er motivert til å fortsette og håper det kan hjelpe meg å bli kvitt de seige kiloene. Men det er et par ting jeg lurer på:
1) Hvis man har en "sprekk", feks i en sosial sammenheng: ødelegger man da "alt", og må gjennom omstillingsfasen igjen?
2) Hvor lenge har man denne omstillingsfasen? Er det så mye som 3 uker som flere sier?
3) Hvordan er det for noen som meg som er normalvektig og vil ned noen kilo? Må jeg være strengere enn noen som er overvektige for å gå ned?

Takk for svar så langt, veldig hjelpsomt

1) nja man ødelegger neppe ALT. men det er mulig kroppen reagerer negativt på alle karbohydratene. Sløvhet, opplåsthet, humørsvigninger, diarre osv..Når man er så tidlig i startfasen på LCHF ville jeg imidlertid vært ganske strikt. Om du skulle være i ketose, så vil man naturligvis komme ut av den ved en sprekk med nok karbohydrater.
2)Det er veldig individuelt, jeg har hørt alt fra ingen overgangsplager, til plager opp til 3mnd..selv så tok det bare et par uker.
3) Du må nok være litt strengere med karbohydratkontroll, men alt er veldig individuelt. Noen må f.eks kutte/begrense melkeprodukter. Noen ikke.
Når du går på lavkarbo, og spiser greit kcal messig vil kroppen normalt stabiliesre seg "dit den selv vil". Om man er undervektig og begynner på lavkarbo ,så vil man vanligvis gå opp i vekt
jeg selv er ganske normalvektig nå..har gått på lavkarbo siden august 2011..og gått ned fra 92kg til 71kg. jeg spiser det samme som jeg har gjordt hele tiden, og går fremdeles ned i vekt. Dog ikke så raskt som i starten. tipper vekta vil stabilisere seg en plass mellom 65-70kg

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat