litt til på 1) Det man kanskje ødelegger mest for , er at man kan sette i gang et søtsug/cravings. Det merker i allefall jeg om jeg skeier ut en dag, da blir gjerne påfølgende dager etterfulgt med masse søtsug! Akkurat som en alkoholiker, som må ha mere...sukker og mel er i allefall IKKE bra for meg , da det trigger behovet for mere. Har du planer om å ha sprekk ville jeg spist veldig lite fett den dagen. Noe annet jeg selv må passe litt mere på nå ...er inntak av vann. Man blir lettere dehydrert på lavkarbo. og det kan også gi slike plager som du beskriver. Det kan også være venskeligere å gjenkjenne at man er sulten, da kroppen går over til å ta fra dens egen "fett matpakke" da den er tom for mat i mage/tarm. det kan også gi litt sløvhet. Pass på så du får i deg nok mat Men på lavkarbo har man ikke det samme behovet for å fylle opp glykogenlagrene med karbo, som man har på vanlig norsk kost. Kroppen tar rett og slett fra sitt eget fett-resarvoar...det som også gjør at man går ned i vekt