Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-05, 12:32   #3
Tricky
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Cool

Sv: Misjonering, hvordan skal man gå frem?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Når noen forsøker å overtale meg til å prøve noe stritter jeg imot og blir negativ med en gang...

Det er dette jeg vet. Så la oss heller kalle det snikmisjonering

På grunn av mitt litt forstyrrede forholdt til mat, har jeg ikke flagget at jeg spiser etter noen spesielle prinsipper. Slanking er egentlig et nei-ord i min munn, da jeg har sett mange negative sider av dette ved venninner som har sluttet å spise. Jeg har jo aldri kunnet forestille meg å kutte på matinntaket i den forstand.

Jeg merket selv at i det jeg kuttet ut brød ble utrolig mange ting mye bedre, men i sum har jeg nok ikke tatt av en eneste kilo det siste året. Så selv om hodet etterhvert har fått det bedre og jeg merker på kroppen at den trives med kostholdet så er jeg ikke noen levende reklameplakat for å spise mer fett Det er så utrolig mange forvridde bilder der ute av hva det innebærer å spise lavkarbo at jeg ikke orker å fronte.

Åpenbare ting som er allment akseptert, som mindre sukker og mer grønnsaker går helt greit, men i det økt fett og mindre brød nevnes er det for det meste i sammen med latterliggjøring.. I tillegg blir Atkins og Fedon kun nevnt i forbindelse med slanking og slankekurer.

Hmm. Mens jeg skrev nå gikk det opp en ting for meg! Jeg begynte hele kostholdsomleggingen for å slanke meg, men i dag er de helsemessige grunnene så tungtveiende at jeg ikke kobler lavkarbo direkte opp mot vekttap lenger! Fortsetter jeg å spise som nå så kan jeg trene (ehm ja. prøve i hvert fall, må bare begynne først ) meg til den formen jeg vil ha og holde dette kostholdet stabilt og justere etter hvordan jeg føler det.

Jeg har begynt på "Bedre uten brød" og suger til meg all kunnskapen jeg kan få her inne og ellers i media, ved å stille sterkere teoretisk håper jeg at det blir lettere å begrunne de positive sidene (både psykisk og fysisk) ved kostholdet mitt.

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat