Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-12, 17:59   #10
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hurtig svar, pavlova + tagatesse

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg prøvde med tagtesse en gang. Selv om jeg stekte den på 160 grader ble den brent. Den ble også myk og seig (kanskje fordi den ikke stekte lenge nok). Har aldri klart å lage lavkarbo marengsbunn. Den med sukrin ble sprø men kald..

Tror du kan ha lavere temperatur, og la tørke over natta inni ovnen. DEnne vil jeg teste en gang:marshmellowsaktig mareng fra kristines blogg
Prottismarengs, er ikke no' nytt egentlig men.....

Forvarm ovnen til ca 150 grader.

Ca 200 g eggehvite (ca 6 stk)
Sukrin melis 25g
50 g proteinpulver

Stivpisk eggehvite og sukrinmelis, sukrin tilsettes i omganger.
Eggehviten skal bli så stiv at du kan holde bollen oppned uten at det ramler ut.

Tilsett så proteinpulver i omganger, ikke rør for hardt slik at du slår lufta ut av eggehviten, men jobb
likevel ganske raskt, fordi fett og karb i proteinpulveret gjør at massen synker fort sammen.
Bruk slikkepott eller liknende og putt massen i en pose, klipp et lite hull i ett av hjørnene på posen
og sprøyt ut på bakepapir.
Stek i ca 10 min. med døra lukket, sett så døra på gløtt (minimalt) og sett ned tempraturen til 100
grader og la stå i 10 min. til (totalt 20 i ovnen).