Tråd: Pappa ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-12, 21:28   #1
Mustang
Juniormedlem

Mustang sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Troms
Alder: 35
Mustang er på en erverdig vei
Unhappy

Pappa ...

Jeg er 1,54cm, veide 84kg ifjor Juni, kom ned på 75 på det minste på et halvt år (opp og ned på ketolyse mht ferier,besøk osv..), og da trappet mellom 75 og 80kg siden da.. Påsken kom å gikk, og Tirsdagen etter startet jeg på ny frisk. Men den Tirsdagen hadde pappa legetime, som da endte rett til sykehuset pga. blodmangel. Onsdag: Det er alvorlig. Torsdag: Det er kreft. Fredag den 13.: Legene kan ikke gjøre noe.

Jeg har fådd den verste nyheten jeg noen sinne kunne få i en alder på 22år.. Min helt har fått kreft, og det er gådd alt for langt. Så langt at legene kan ikke gjøre noe med det annet enn å starte stråling/cellegift så fort som mulig for å 'holde den i sjakk',hvis jeg kan kalle det det..
Mitt innlegg her kan virke egoistisk, og ja, si det gjerne hvis ønskelig, men jeg er ute etter å hjelpe meg selv,litt iallefall, i denne forferdelige situasjon.

Jeg fråtser mat. Alt jeg kommer over. Sjokolade,pasta med masse smør, potetgull i alle fasonger og smak,ris,chips, sauser, wienerbrød,smågodt,alt sammen.. Jeg tenker meg ikke om når jeg er på butikken. Frister noe, så havner det i kurven, og forsvinner like fort som den kom inn døra hjemme. Jeg begynner å se sammenhengen her, og har ei barndomsvenninne som mistet broren sin av kreft i 2010. Jeg spurte henne om dette hørtes fjernt ut for henne. Aldeles ikke,svarte hun. Hun raste opp godt over 10 kg på et år, spiste alt til alle døgnets tider. Men hun gjorde det da hun mistet han, ikke når diagnosen kom. Hun rådet meg i å kose meg med mat, men med måte. Men..det var vanskelig!

Jeg har innsett problemet, men har ikke gjort noe med det, bare spiser videre. Jeg har strekkemerker på store deler av kroppen, noe jeg ikke særlig er glad for. I dusjen idag så jeg nye antydninger til strekkmerker på magen, og jeg er ikke så aktiv her inne med innlegg, men jeg kunne ikke tenke på annet enn at jeg ville prøve å fortelle dere min situasjon,og at da håpe dere kan hjelpe meg å komme på rett bane igjen. Motivasjon, råd og tips,uansett.. Jeg har f.eks drukket Pepsi Max under ketolyse uten problem, men nå er det sånn at jeg vil ha det mest mulig ketolyse, bare vann rett å slett. Ikke kunstige søtstoffer osv, med mindre det er nødvending i enkelte matvarer. Ren mat på en måte..
Jeg vet ikke helt om jeg har uttrykt meg på den måten jeg ønsker, men hvis det er noen som kan komme med råd, med erfaring, med begge deler,eller generelt bare si "Det ordner seg!", så ikke nøl. Jeg føler dette er noe jeg kan tenke mer på,eller..fokusere (?) på i hverdagen enn pappa. Jeg vet ikke.. Jeg ønsker bare ikke å bli større. Jeg veier 79kg nå, og ønsker ikke å gå mer opp.

Mustang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat