Tråd: Pappa ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-12, 01:11   #8
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pappa ...

Det var trist med faren din Mustang

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg mistet faren min for et år siden. Den gikk over mange vonde måneder, og gjett om vekten min gikk opp i den perioden, og også det neste halvåret.
Akkurat på samme måte som deg. Alt som fristet gikk i gapet, og alt sukkeret trigget bare enda mer spising. Boller med melkesjokoladebiter fra Statoil var fast hver eneste dag på vei hjem fra sykehuset. I tillegg til middag, og alt mulig snop. Ikke rart at alle klær ble for små
Tror ikke jeg greide å fokusere på meg selv i den situasjonen, var mer opptatt av å ta vare på både faren og moren min.

Synes det er vanskelig å gi deg råd, for jeg greide jo ikke å kontrollere min egen spising i den perioden, men jeg kan love deg at jeg angrer bittert på det i dag. Da hadde det vært mange mindre kilo som skulle bort. Han døde i februar, og jeg fikk ikke tilbake kontrollen før sent i september.
Det er vanskelig å fokusere på seg selv i en slik periode, men min erfaring er at det blir enda vanskeligere hvis du samtidig skal slite med vektoppgang og alle følelsene rundt det.
Jeg vet i dag at jeg hadde hatt mer overskudd og krefter i de månedene dette varte, hadde jeg holdt meg til lavkarbo kosthold. Ikke bare fordi jeg føler at det gjør meg sterkere psykisk, men også fordi jeg ikke hadde behøvd å slite med alle tankene på at jeg bare ble tykkere og tykkere.

Mitt råd må være at du ser på lavkarbo kosthold i denne perioden som en måte å beholde krefter, styrke og overdkudd. Det er noe du kommer til å trenge..